aohbet islami chat omegla türk sohbet cinsel sohbet dini chat

"Antalya'da trafik sorununun sebebi aymazlık! Yüzsüzlük"

GÜNDEM 25.05.2025 - 12:49, Güncelleme: 25.05.2025 - 12:49
 

"Antalya'da trafik sorununun sebebi aymazlık! Yüzsüzlük"

Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Yasin Arslan, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımında trafik sorununu gündeme taşıyarak ulaşılabilir Antalya için önerisini sundu. Arslan, "Bizler; şehrimizin trafik emekçileriyiz. Yol kenarına parklardan (hastane önü & arkası / kısacası hatalı her parktan) şikayetçiyiz. Hatalı park trafik keşmekeşinin sebebidir. Bu aymazlık, yüzsüzlük o kadar alenidir ki otobüs duraklarına park etmeyi kendinde hak görmektedir." dedi.

haberimizvar.net-  Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Yasin Arslan, Antalya'da trafik sorunun nedenini açıkladı. Yol kenarlarına, otobüs duraklarına park edilmesine isyan eden Arslan, "Bu aymazlık, yüzsüzlük o kadar alenidir ki otobüs duraklarına park etmeyi kendinde hak görmektedir." yorumunu yaptı. Arslan, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadelere yer verdi: İŞTE O PAYLAŞIM "Antalya bir BÜYÜKŞEHİR’dir.  Bu şehirde yaşamanın kuralı ve bedeli olmalı. Şehrimizde yaşayanlar ve misafirlerimiz trafik yoğunluğundan / keşmekeşinden şikayet ediyor.  Ama kimse keyfinden vazgeçmiyor, sorsak; “açız diyenden / geçinemediğini” iddia edene yüzlerce cevapla muhatap oluruz.   Bizler; şehrimizin trafik emekçileriyiz. Yol kenarına parklardan / hastane önü & arkası / kısacası hatalı her parktan şikayetçiyiz. Hatalı park / trafik keşmekeşinin sebebidir.  Bu aymazlık / yüzsüzlük o kadar alenidir ki otobüs duraklarına park etmeyi kendinde hak görmektedir.  Sorunun çözümü basit ve uygulanabilir  Emniyet Müdürlüğü / Trafik Şube ekiplerimiz istinasız hatalı parkların tamamına uygulama yapsa / yapabilse… Güllük / Atatürk Devlet Hastanesi / Kepez Devlet Hastanesi / Eğitim Araştırma Hastanesi ve park yasağı olan tüm ana arterlerde uygulamalar hayata geçirilse ve çekiciler yardımı ile kusurlu sürücülerimizin araçları çekilebilse, trafikte çözüm adına kıymetli bir adım atabiliriz.  Toplu taşıma araçlarının kullanılmasına teşvik edilecek proje ve programlar ile caddelerimizdeki araç yükünü hafifletmeli ve vatandaşlarımızı toplu ulaşım araçlarına yönlendirmeliyiz.  İddia ediyoruz / stressiz bir trafik & ulaşılabilir bir ANTALYA mümkündür."
Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Yasin Arslan, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımında trafik sorununu gündeme taşıyarak ulaşılabilir Antalya için önerisini sundu. Arslan, "Bizler; şehrimizin trafik emekçileriyiz. Yol kenarına parklardan (hastane önü & arkası / kısacası hatalı her parktan) şikayetçiyiz. Hatalı park trafik keşmekeşinin sebebidir. Bu aymazlık, yüzsüzlük o kadar alenidir ki otobüs duraklarına park etmeyi kendinde hak görmektedir." dedi.

haberimizvar.net-   Antalya Otobüsçüler Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Yasin Arslan, Antalya'da trafik sorunun nedenini açıkladı. Yol kenarlarına, otobüs duraklarına park edilmesine isyan eden Arslan, "Bu aymazlık, yüzsüzlük o kadar alenidir ki otobüs duraklarına park etmeyi kendinde hak görmektedir." yorumunu yaptı. Arslan, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda şu ifadelere yer verdi:

İŞTE O PAYLAŞIM

" Antalya bir BÜYÜKŞEHİR’dir. 
Bu şehirde yaşamanın kuralı ve bedeli olmalı.
Şehrimizde yaşayanlar ve misafirlerimiz trafik yoğunluğundan / keşmekeşinden şikayet ediyor. 
Ama kimse keyfinden vazgeçmiyor, sorsak; “açız diyenden / geçinemediğini” iddia edene yüzlerce cevapla muhatap oluruz.  
Bizler; şehrimizin trafik emekçileriyiz. Yol kenarına parklardan / hastane önü & arkası / kısacası hatalı her parktan şikayetçiyiz.
Hatalı park / trafik keşmekeşinin sebebidir. 
Bu aymazlık / yüzsüzlük o kadar alenidir ki otobüs duraklarına park etmeyi kendinde hak görmektedir. 
Sorunun çözümü basit ve uygulanabilir 
Emniyet Müdürlüğü / Trafik Şube ekiplerimiz istinasız hatalı parkların tamamına uygulama yapsa / yapabilse…
Güllük / Atatürk Devlet Hastanesi / Kepez Devlet Hastanesi / Eğitim Araştırma Hastanesi ve park yasağı olan tüm ana arterlerde uygulamalar hayata geçirilse ve çekiciler yardımı ile kusurlu sürücülerimizin araçları çekilebilse, trafikte çözüm adına kıymetli bir adım atabiliriz. 
Toplu taşıma araçlarının kullanılmasına teşvik edilecek proje ve programlar ile caddelerimizdeki araç yükünü hafifletmeli ve vatandaşlarımızı toplu ulaşım araçlarına yönlendirmeliyiz. 
İddia ediyoruz / stressiz bir trafik & ulaşılabilir bir ANTALYA mümkündür."

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (23 )

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Umut
(26.05.2025 06:53 - #74292)
neden oteller bölgesi konyaaltı muratpaşa Lara ve turistlerin yoğun olduğu zenginlerin cirit attığı istediği gibi yolu trafiğe kapatıp her türlü aymazlığı yaptığı yerlere kontrol denetim demiyorsunuzda adamın anası ağlamış hastanede sürünen çoluk çocuğuyla perina olmuş ve çoğunluğu maddi geliri düşük olanların gittiği devlet hastanelerini sıralamışsınız niye o listede larada bi hastanr yok mesela yada beach klup yada otel YAZIKLAR OLSUN
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Cantürk Güner
(26.05.2025 07:28 - #74293)
Sayın başkan haklı. Ama otobüs esnafı da duraklardan yolcu indirip bindirirken durağa giripte yaparsa çok iyi olur. Koca şeridi işgal edip durağa girmeden indir bindir yapmasın sürücü kardeşlerimiz . Selamlar
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
(26.05.2025 08:00 - #74294)
Şehir planlamacıları ne yer ne içer, "R" mi. Belediye imar müdürlüğü personeli "R" mi.. bileme ... 10-15 bin e ev satıp. Otopark yapmazsan.. yol kenarı işgaliye bedeli ödeyip.. veya ödedip sorumluluğa ortak olursan... Olacak olan budur...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Musty445
(26.05.2025 08:15 - #74295)
Aynen doğru Sn.Arslan, trafik sıkışıklığının , keşmekeşin ÷80 sebebi budur, Antalya insanı ve bunları goren dısardan gelenlerde aynı sekilde davranmaktadırlar...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Antalyalı
(26.05.2025 08:35 - #74296)
Çok doğru...Araç sahipleri neredeyse yolun ortasına park ediyor,yaya kaldırımına park ediyor...Bir de bu yetmezmiş gibi ters yöne giriyor dörtlü flaşör lerini yakıyor en az yarım saat aracını park halinde bırakıyor...Söylediğinde 2 dakika olmadı henüz Diye de yalan soyluyor...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Antalyalı
(26.05.2025 08:35 - #74297)
Çok doğru...Araç sahipleri neredeyse yolun ortasına park ediyor,yaya kaldırımına park ediyor...Bir de bu yetmezmiş gibi ters yöne giriyor dörtlü flaşör lerini yakıyor en az yarım saat aracını park halinde bırakıyor...Söylediğinde 2 dakika olmadı henüz Diye de yalan soyluyor...
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Kimse Kim
(26.05.2025 08:47 - #74298)
Otobüs duraklarına park edenler genellikle İYİ AİLE ÇOCUKLARI??oluyor zaten ne hikmetse
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Yolda çile çekenler
(26.05.2025 08:57 - #74299)
Trafikteki hataların basında özellikle belediyenin kendi halk otobüsleri duraklara girse sorunun yarısı çözülecek ama nerede ne durağa giriyorlar nede yol veriyorlar. Oysa uzun süre dronla takip ettik diyorlar ama belediye olarak kendilerinde hata bulmuyorlar. Önce şoförlerine eğitim verseler çok iyi olur.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Asım
(26.05.2025 09:31 - #74300)
En büyük trafik sorununu otobüsler yaratıyor durak boş olmasına rağmen yolun ortasında yolcu alıp bırakıyor
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Rauf Kılıç
(26.05.2025 11:26 - #74301)
Tamamen haklıdır başkan.Ancak;kente gelen yaz sezonunda fazladan 15 milyon en az turist var.Bunlar kiralık araçlarıyla,turlarla,servis araçlarıyla aynı arterleri kullanıyorlar.Bu da normalin 4 katı trafik demektir.Kent içi otoparkları planlanırken geçmişteki öngörüsüz kent planlamacılarımız,öngörüsüz bel.bşk.larımız olmuştur.Plağı geri saramayız.Önümüzde ne yapabiliriz?..Yaz sezonunda bilhassa şehir içine araç dolaşımını bedel ödenir hale getirmeden geçer.Atatürk,İnönü cd.Cengiz oytunç cd.Yüzüncü yıl,hastanelerin önleri cd.ler..otobüs durağına park edilirmi yahu?!...Acımıyacaksın arkadaş....çekilecekse çekeceksin,cezaysa acımıyacaksın.Dirayetli idarelerin işi ağlamak değil,çare üretmekten geçiyor.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Kaptan
(26.05.2025 12:30 - #74302)
Sadece sürücüler ve sahipleri mi bu konudan sorunlu. Kendi araçları biz kullanıcıları zor durumda bırakarak duraklardan altında ki araca güvenerek trafiğe aniden çıkan otobüs sürücülerinin hiç mi suçu yok. Bunları kim denetleyecek acaba
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Antalya 07
(26.05.2025 12:45 - #74303)
İki gidiş iki geliş yolu yani dört şerit yok iki şeride düşüyor park edenler yüzünden, park etmek için illerde gittiğiniz yerin , hastane,postane ,AVM ne olursa olsun kapısına yakınmı olması lazım ?işin varsa uygun yere park etmek lazım ,araç çekme bölgesi olan yerlere bile park edip yolu tek şeride düşürüyorlar,, iki şeritte ışık bekleyen 30 araç olacağına tek şeritte 60 araç bekliyor haliyle bu araç kuyruğu bitmez,trafik ekipleri ilgilenmesi lazım
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Neco
(26.05.2025 14:45 - #74304)
Hayatımda gördüğüm en yanlış tespit, büyük şehir belediyesinin ,karayollarının beceriksizliği in faturasını hastane önüne park eden adam kesmek saçmalığın ta kendisidir. Oysaki otobüs durağına, hastane önüne park eden araç sayısı da pek fazla yok, Antalya halkı gördüğüm şehirlerde trafik kurallarına uyan bşr birine nazik davranan nadir şehirlerden biri.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Hüseyin karabıyık
(26.05.2025 15:55 - #74305)
Aynenn katılıyorum başkanım trafik denetimleri sıfır fahrilere vermişler yetkiyi trafik polisleri ve zabıtalar yatıyor kaldırımlar o keza
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Yolcu
(26.05.2025 21:34 - #74308)
Bazı otobüs şoförleri durağa tam yanaşmıyor ve henüz durağa 10 metre kala duruyor. Ne arkasından gelen diğer otobüsleri düşünüyor, ne de yolcuları... Ağzında kulaklık kablosu dünya umrunda değil
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
A. Ak
(27.05.2025 00:40 - #74309)
Otobüsler duraklara tam yanaşmıyor, ve ayrıca çevre yoluna bağlanan yollara çıkanlar direk sol şeride atlıyor buda trafiği alt üst ediyor
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Ayhan koca
(27.05.2025 05:53 - #74310)
Öyle sorunlar var ki kimsenin umurunda değil, dün akşam, serikten aksuya kadar ,akşam da 25 km lik kuyruk vardı, 3 saatte geldik.kimsenin umrunda değil sorumlu görevli yok.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Erol Şener
(27.05.2025 08:46 - #74311)
Ehliyet kurslarında uygulamalı trafik terbiyesi kursu da verilmeli, trafik magandaları olabileceği tespit edilenler psikiyatriden rapor alıncaya kadar sınava sokulmamalı ama bu aşamalarda görevlendirilenler tamamen dürüst olmalı ve asla kimsenin hakkını yememeli , tabi bu işi kurmakla görevli kimse emniyet müdürlerinin karakterine ve gözlemine en güvendiği yardımcılarından biri olmalı balık baştan kokmamalı
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
HBB
(27.05.2025 10:17 - #74312)
İstanbul dan gelen biri olarak; 1. Trafik sıkıştığında emniyet şeridine girerek hatta varsa benzincilerin içinden geçerek trafiği by-pass etmeye çalışmamalılar. 2. Sol şeridi sürekli kullanmamalılar. 3. Ana yol ayrımlarında girişleri 2 ya da 3 şeride çıkarmamalılar. 4. Hatalı park etmemeliler. 5. Aynaya da ara ara bakmalılar. Saygılarımla
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Kaan
(27.05.2025 20:40 - #74315)
Kesinlikle doğru.Elmali mah 2. Cad burada yol kenarı belediyenin ücretli otoparki Elmalı mah hasan su başı caddesi Sinan mahallesi arık caddesi otobüs durağına kadar otoparkmis gibi parklar ışıklar caddesi bir coguda bilinçsiz park etmeler hatta enterasandir Atatürk caddesinde aracı yola park edip starbucksa kahve almaya girip burası dar buradan otobüs geçemez düşünmeyen sürücü bile gördüm
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Nedim
(28.05.2025 01:06 - #74316)
Simitçi önüne 2. Sıra Park yapan aymazlar var.50 mt ileri gitse boş yer var
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Demedi deme
(30.05.2025 13:06 - #74323)
Bunun tek çaresi var! Şehir içi park yerleri belediyelere ait olması lazım herhalde öyledir zabıtaya ayrı bir bölüm verilip sadece yanlış park dan sorumlu olacak ve bunlar sorunlu bölgeri devamlı dolaşmaları lazım istisnasız park yasaklarını ihlal edenler cezai işlem uygulayacak bizim milletimiz canı yanmadığı sürece kural ihlalini sürdürür ve bunun önlenmesi mümkün değildir
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Neco
(12.06.2025 18:50 - #74398)
Sizce antalya trafiğin sebebi yanlış park mı, antalya trafiğinin tek sorumlusu büyükşehir belediyesi ve karayollarıdır. Son 6 yılda Antalyada araç sayısı 700 bin artmasına rağmen belediye ve karayolları ana yol, arter yol yapma konusunda tek bir çivi dahi çakmadı. Bu arada Antalya gördüğüm şehirler arasında trafik kurallarına uyan, ambulansa yol veren nadir şehirlerden biri.
Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve haberimizvar.net sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
(0) (0)
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.